onsdag 3 juli 2013

Stadsdag.

Idag har jag gått på stan. Själv. Jag behöver göra det ibland, hitta mina egna vägar.

Killarna var på stranden med farmor och farfar och pappa. Min man älskar sol. Jag tycker oxå om sol och bad fast i begränsad mängd. Sen tar nyfikenheten över och jag vill se och upptäcka, leta häftiga platser och fotografera.
 Idag hittade jag några nya fina gator i gamla stan som slingrade sig upp på berget som reser sig ovanför stan. Där uppe finns en begravningsplats extraordinär. 
På väg hem stannade jag vid ett galleri som jag gått förbi någongång förut. Där finns otroligt vackra abstrakta tavlor på hästar. Medan jag skrev ner konstnärens uppgifter kom hon ut. Jag fick komma in i galleriet och vi hade ett långt samtal om hästar, deras rörelser, hur vackra de är och om hennes konst, vilka priser hon vunnit för sina tavlor och i vilka länder hennes alster  fanns i. Hon visade foton på sina vackra p.r.e (pura rasa Espanola)- hingstar och jag förstår verkligen vart hon fått sin inspiration ifrån. Det var verkligen en speciell upplevelse. När jag kom hem och kollade in hennes hemsida såg jag att priset för en tavla i snitt låg på 6000 dollar. Ooops..

Kollade in reorna som startade här nere idag. På de billigare affärerna var det kaos. Kände att jag varken orkade eller hade lust att ge mig in i det där. Reor är bäst på nätet när man kan sitta i lugn och ro och kolla..

Nu blir det lugnt ett tag, lite siesta. Ludde sa att han "kände sig konstig i magen" så vi håller oss hemma en stund och ser vart det tar vägen.. Hoppas det är något som kan botas med dinosauriechokladkex.. 

Kram på er!






3 kommentarer:

  1. Hej Helena!

    Som jag har njutit av dina fantastiska bilder och vardagsbetraktelser från Nice. Jag vet ju hur mycket du älskar denna plats och hur ni trivs där nere. Och jag njuter av att få följa med dig på dina små turer genom staden och få upptäcka tillsammans med dig. Du tar underbara bilder. :)

    Jag hoppas att allt är bra med er? Nere i Nice eller är ni hemma? Oavsett vilket hoppas jag att ni har det riktigt bra och njuter av sköna sommardagar tillsammans.

    Ta hand om dig vännen!♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Kram på dig vännen!♥ Jag hoppas att ni har haft en fantastiskt fin sommar och att ni nu kramar ur det allra sista av sensommaren och har det gott?

    Ta hand om varandra!♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Saknar dig här i bloggvärlden kära Helena. Hoppas att allt är bra med er? Ta hand om dig vännen!♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera