tisdag 2 juli 2013

Tour de France

Idag har vi kollat in Tour de France som hade en etapp i Nice. Vilket arrangemang! Super coolt! Jag är ingen cykelfantast, men det är lätt att dras med i den härliga stämningen. Att kolla på vältränade män i trikåer har väl ingen dött av?  ;0)
Killarna stod ut med väntan då det delades ut mängder av reklamprodukter i form av magneter, godis, solhattar och annat. Det var en upplevelse i alla fall. 

De närmaste dagarna har vi hängt på stranden mest. Havet är ganska kallt, tycker jag, som är en inbiten badkruka, men det är skönt att ligga och guppa i vågorna när solen steker.

Imorgon och på torsdag tror jag att jag skall ta mig två dagar på stan nu när svärmor och svärfar har kommit ner. Eller så tar jag bussen till Saint Paul de Vence, en bergsby som ligger någon timma bort, känd för sina gallerier och sin konst.

Igår var jag på Brocante, antik-loppis som de anordnar varje måndag. Det är verkligen något speciellt med att gå runt och titta på allt mellan himmel och jord. Men det är dyrt! De som säljer vet att folk har pengar här och jag tycker att mycket säljs till överpriser. Men det är kul att titta i alla fall. En kinesisk lejonfigur fick följa med hem.. Jag är lite inne på asiatiskt just nu. 
Är det att bli äldre att tycka om saker som "varit med"? Jag gillar grejor som har en historia numer. Förut var det bara nytt som gällde, men jag är väl som de flesta nu för tiden; gillar en mix av gammalt och nytt så att det blir lite "personligt".. Jag är en levande klyscha ;0)

Hoppas allt är väl med er och att sommaren visar sig från sin bästa sida. 

Kramar







1 kommentar:

  1. Åh, vad härligt och underbart att strosa runt i Nice!
    Dit vill jag igen!
    Hur länge är ni där? Hyrt lägenhet?
    Kram

    SvaraRadera