fredag 8 juni 2012

Fejar-fredag..

Hej vänner!

Idag har jag haft fejar-fredag. När man är två som jobbar heltids-skift, har låååånga resvägar, långt till dagis och i allmänhet ett fulltecknat schema känns det som att de få lediga dagar man har blir totalt uppätna av allt man inte hinner annars.

Idag har jag sprungit en runda, tvättat, handlat, dammsugit och torkat golv, hämtat och lämnat på dagis, klippt gräsmattan, bytt sängkläder och städat två toaletter och nu senast lagat mat och stoppat om två små trötta killar framför en fredagsfilm. Tror de kommer sova om en liten, liten stund. Tycker det är helt ok att de får somna framför tv:n nån gång ibland. Med handen i fredags-pop-cornen och inbäddade i täcken.

Nu ska vi smälta grillmiddagen, äta lite ostkrokar och halvdö i soffan.

Ser redan fram emot att krypa ner i den nybäddade sängen och känna lukten av liljekonvaljerna som står på sängbordet. Mmmm, VÄRLDENS bästa doft tycker jag.

Hoppas ni har en lika fin fredag!

Stor kram!

1 kommentar:

  1. Hjälp vad du har varit duktig!!! Jag har bara hunnit fundera ut vad jag borde göra i helgen... I stället för att få det gjort liksom :) Ha en riktigt skön helg!!! Kram

    SvaraRadera