lördag 8 september 2012

Lördagsmys och blir man strävare med åren?

Hej vänner!

Hoppas ni har det bra!

Äntligen lördagsmys. Jobbade kväll igår. Fast det blev senare än planerat; 03.00 fick vi gå. Klockan fyra kom jag hem och sov till två på eftermiddagen. Dagen blev kort, men det gjorde inte så mycket, mer mys istället. Grillat kött, halloumi, sallad. Mmmm.. Vi passar på nu innan säsongen är slut.

Nu sover tre fina killar. De finaste som finns. En i sängen och två tätt, tätt i soffan. Mina fina killar.

Strävare?

Blir man strävare med åren? Liksom segare, tuffare? Vill ha kaffet starkt, inte som förr; Latte, massor av mjölk. Gått från tre sockerbitar i teet till noll, klarar inte sötman. Söker andra smaker.

Igår kväll stod jag ute länge och bara stod ut med kylan och fukten, skakade inte som förut och timmarna gick.

Tar inte skit längre, säger ifrån, accepterar inte dumheter. Samtidigt bekvämare, kräsnare, nej tack till tältsemestrar, dåliga hotell och taskig mat. Nej tack till dålig kvalité, skitprylar och ful design. Retar mig på ytligheten, letar äktheten i livet, känslorna och omgivningen.
Har det med åldern att göra? Blir man helt enkelt mer finstilt, finslipad? Eller är det bara jag som gått igenom någon fas?

Hursom så önskar jag er en fin kväll med det ni tycker allra bäst om. Vännerna, familjen, maten, filmen och godiset eller vad det nu kan vara.. :0)

Ta hand om er!

1 kommentar:

  1. Jag tycker det låter precis som det ska vara! Som om du (och också jag) har hittat rätt. Har hittat det som det ska vara. Kalla det ålder, kalla det insikt. Skönt är det i alla fall! :) Att man kan välja det goda i livet. Det äkta. Kram

    SvaraRadera