onsdag 5 september 2012

Piffande och pustande..

Hej vänner!!

Här piffas det och pustas.
Piffas för att mäklarfotografen skall komma hit och fota vårt hus och altaner medan det fortfarande ser lite somrigt ut, och pustas för att jag åkt på killarnas sjuka. I flera dagar har jag saknat röst, jag har knappt fått fram ett enda ljud. Helknäppt, och idag har jag så ont i halsen att jag inte vet var jag ska ta vägen. Till det en matchande huvudvärk och känningar i bihålorna. Tur i oturen att Oliver oxå varit dålig så att vi har kunnat vara hemma tillsammans.

Igår målade jag lite detaljer på framsidan, sånt man ser först när man verkligen börjar titta. Jag har också köpt och planterat blommor, formklippt Buxbom, målat ett slitet bord svart (det blev som nytt och nu vill jag att alla utemöbler ska vara svarta..) och slängt skräp. Hur mycket skräp han man inte samlat på sig som men heller inte "ser". Hemmablindheten är ett faktum tills man behöver se sitt hus genom en fotografs ögon. Allt går i "vad måste vi göra OM vi ska sälja-tankar"'.
 -Ny diskho; ett måste. Och nu står den där på golvet i kartongen och väntar på att bli monterad tillsammans med en ny taklampa till köket. Och nya element behövs på sina ställen, ja, ni förstår vad våra lediga minuter tar vägen. Och om det inte blir någon försäljning? Ja, då har vi i alla fall fått fint och nytt på sina håll..

Igår var vi hemma hos mamma och pappa och tittade på deras nya kattungar. Så bedårande! Kattungar måsten vara bland det sötaste som finns, deras knorrande kurrande, alldeles för stora tassar och öron och stora ögon. Gullisar!!

Hoppas ni har det väl!

Kram

1 kommentar:

  1. Oj nej! Krya på dig fina du! Jag är också kraxig. Kram

    SvaraRadera