söndag 13 januari 2013

Frustrerad..

Vaknade inte riktigt på rätt sida idag. Eller som Ludde brukar säga; jag har sovit på fel håll. En viss stress över en jobbrelaterad sak ligger och gnager och förpestar mitt inre. Tråkigt, men jag kan heller inte koppla bort det.
Jag blir liksom stickig inuti, får ingen ro och vill helst krypa ur skinnet (eller tröst-shoppa).

Just nu skulle jag helst vilja byta jobb, till något som inte kräver så mycket. Nog för att flytten erbjuder en betydligt lugnare tillvaro och jag trivs oförskämt bra i huset, men jobbkänslan halkade inte med riktigt.. Jag vet inte hur jag ska förklara det. Självklart är jag tacksam för mitt jobb och oftast trivs jag hur bra som helst med det, men det är som om jag blivit allergisk mot stress och minsta lilla får systemet att slå på för fullt. Suck!
Det kanske känns bättre när allt kommit igång och jag får jobba på riktigt. När den lilla retliga detaljen är avklarad.

Bortsett från dessa små tråkigheter är det bra.

Hoppas allt är bra med er och att ni haft en härlig helg!

Kortet nedan hittade jag på iPaden. Det är Oliver (3 snart fyra) som tagit på sig själv och sen på något oförklarligt sätt styrt in på instagram och fixat till. Fattar inte riktigt hur han lyckades.. (Men i mobilen har jag typ 100 bilder han tagit på sig själv och en del filmsnuttar.) :0D

1 kommentar:

  1. Åh, vad jag känner igen det där - när det ligger något och gnager och man inte får bort den där känslan. Man vill bara få det ur världen och kan liksom inte slappna av och må riktigt bra förrän det är gjort.

    Hoppas du hittar en lösning, antingen på jobbet eller helt enkelt hittar vägen till ett nytt. Även om det nu inte är gjort sådär i en handvändning, så kan det ibland bara hjälpa att börja fundera. Kanske är du ändå helt rätt på det, du ska bara hitta rätt i din nya jobbmiljö också. Rätt vad det är trivs du lika bra där som hemma! Eller nåja, det var kanske att ta i:)

    Ha en fin vecka!
    Kramar
    Suz

    SvaraRadera