fredag 28 juni 2013

I lekparken

Idag gick vi till lekparken istället för till stranden. Vädret var inte det bästa och eftersom jag fortfarande har ont i halsen var det bättre att stå över. 
För att komma undan en regnskur tog vi vår tillflykt till Nice Etoile, en shopping-galleria i stan och hittade en bra affär som sålde barnkläder. Linnen, skjortor och t-shirts fick följa med hem. Nu ångrar jag de dyra inköpen på Zara Kids häromdagen.. Killarna sliter något otroligt på kläderna och växer ur dem på ett nafs, så det känns onödigt med dyra kläder till dem.

Apropå killarna så är det underbart att de har sån glädje av varandra nuförtiden. Nog för att det är en del bråk och konkurrens i emellanåt, men det är faktiskt mest lek och skratt nu. Någonting vi (jag och min man) lätt glömmer med barnen är hur deras fantasi triggas av att inte ha så mycket att göra och begränsat med leksaker. Vi är för "duktiga" på att servera lösningar och aktiviteter. Så fort barnen klagar på att de har tråkigt levererar vi lösningar i form av datorer, iPads och Netflix. Nu när både jag och K varit sjuka och inte kunnat aktivera dem på det sättet blomstrar deras fantasi. Nu leker de palentologer, dinosaurieforskare på jakt och har byggt en äventyrsbil i soffan. Det är så härligt att se och höra deras lek!

Maken hade lovat McDonalds till killarna i ett svagt ögonblick och nu ligger jag och jäser som en strandad val i soffan.

Ha en fin kväll!!

Kramar 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar