söndag 2 juni 2013

High Chaparral


Hej vänner! 

Hoppas allt är väl med er! 

Kände att jag ville göra ett inlägg igen. Vi var på High Chapparal igår med våra vänner från Stockholm som var på besök. 

Killarna tyckte att det var superkul! 

De hade en mycket häftig, actionfylld show med folk som ramlade ner från tak,  dynamit som sprängdes, diligenser, hästar, bankrånare och cowboys. Tur de förvarnat om hög ljudnivå så vi kunde ha hörselskydd till kidsen. 
Den var i alla fall mycket uppskattad av båda barn och vuxna. Jag tyckte hela stället var riktigt häftigt  med mycket fina detaljer.. Jag var helt övertygad om, när jag var liten, att jag var född i fel tidsålder, att jag skulle levt på vilda western-tiden, så jag har en oförklarlig förkärlek till miljön där (eller är det möjligen Macahans som ligger bakom? :0)). 
Efter showen blev det inköp av diverse attiraljer (knallpulvergevär och hattar) och mellan regnskurarna varvades ponnyridning och lek tills det var dags att åka hem. Sen dess har killarna varvat cowboy-lek och studsmattehoppning.

Idag har jag och kompisen varit på Östregård antik och loppis och fyndat; superfina nysilverljustakar och ett par blåvita tallrikar fick följa med hem. Det är så mysigt att gå runt där och fynda fint att blanda upp det moderna med. Saker med själ. (Konstigt det där; förr ville jag bara ha nytt och nu betyder känslan i föremålet desto mer)

Nu blir det enklast möjliga middag och The Wire på DVD, kanske en skål popcorn och glädjen över att vara ledig även imorgon.

Ha en fin kväll!

Kram 





















1 kommentar:

  1. Åh vad roligt med ett inlägg från dig:) Hoppas ni har det riktigt bra och trivs på ert nya ställe!
    High Chaparall är ju något speciellt att besöka, var där både som liten och sen i vuxen ålder:) Vår dotter var där med mormor och morfar och kom hem som en fullständig cowgirl:)

    Ha det jättefint!
    Många kramar
    Suz

    SvaraRadera