fredag 30 november 2012

Fredag och finbesök.

Hej alla finingar!

Idag är det riktigt vitt och vintervackert i Storstan. Det snöar lätt och alla träd är så krispigt vita. På söder lyser det i husen som verklighetens Waltherhus. Så fint det är. Som ett sagolandskap..

Nu hem och ta emot goda vänner från Öland. Det blir klassisk fredagsmiddag i form av Tacos och imorgon blir det Horse Show i Globen hela dagen. Åh, vad jag längtar. Vet jag kommer sitta där med en klump i halsen när jag ser hästarna.
Jag blir så rörd av dem för de är så otroligt vackra. Vill vara nära, borra in näsan i deras halsar, trassla in fingrarna i deras manar och känna deras mjuka, mjuka mular -precis bredvid näsborren där de är som allra lenast.

Vi får se om det hinns med att pyntas något i helgen. Det cirkulerar så mycket mysiga och fina julpyntsbilder nu överallt- på bloggar, i inredningsmagasin och i nät-butiker. Jag tycker verkligen det är som bäst nu, innan jul och i år precis som förra året tilltalar jul-trenderna mig med silver, smågranar, vita och guldiga toner. Ska nog försöka få upp mina zinkhus i alla fall som i år kompletterats med ett guldigt.

Ta vara på er och ha en riktigt mysig fredagskväll!!

Kramar




1 kommentar:

  1. Till och med vi här nere i Skåne har fåttmängder med snö och det bara fortsätter falla. Och nog kom det där vita täcket alldeles lagom. Det vita ljuset och julkänsla när vi tog steget in i december. Jag njuter.♥

    Njut av allt det vita och ha det gott vännen.♥

    SvaraRadera