fredag 23 november 2012

Stressreducering.

Sitter på vårt gårdscafe som ligger i närheten och stressreducerar med kaffe, bulle och frisk luft.
Oliver är ju dålig och har det jobbigt med förkylningsastman. Sent igår kväll hade han det riktigt jobbigt, trots att jag tryckt i honom massor av medicin och jag kände att jag ville åka in med honom. Inte kul med en sjukling när maken jobbar natt och har bilen. Och Ludde hostade så han nästan kräktes.
Usch. Som tur var kunde pappa ställa upp och komma och passa Ludde medan jag åkte till akuten med Oliver. Han blev, skönt nog, snabbt bättre och efter två omgångar inhalationer kunde vi åka hem. Gillar inte akuten. Känns som om man kan komma hem med än värre sjukor än man sökte för..

Nu ska jag gå vidare och njuta av ljuset och det milda vädret. Sen blir det en tur till affären för inköp av fredagsmys.

Ha en fin fredag!

Kram





4 kommentarer:

  1. Och här är det full rulle inför morgondagens julmarknad. Pimpar candlebox och bakar hjärtformad kladdkaka att pryda fatet med:) Och naturligtvis kommer man på att man inte handlat allt man behöver ... bara i bilen igen.
    Att jag sen är inne i en down-period (därav bloggfrånvaron) där tillståndet är i stil med att tårarna börjar rinna hejdlöst när dottern skickar ett mms med en bild på en söt hundvalp utan att jag riktigt kan förklara varför ...?! Kan det vara för att jag är 48 och börjar bli en smula mer knasig än vanligt?

    Hoppas dina små repar sig snart, finns inget värre än när barnen är sjuka! Jag kände mig alltid lika hjälplös när Sofie var liten och det sitter i, trots att hon snart blir 18!

    Önskar er en riktigt mysig helg!
    Kramar Suz

    SvaraRadera
  2. Usch vad jobbigt. Hoppas ni snart är friska igen! Kram

    SvaraRadera
  3. Hej igen!
    Ville bara hälsa att du har en Blog Award att hämta hos mig:)
    Ha en fin vecka!
    Kram Suz

    SvaraRadera
  4. Stackars Oliver! Jag har själv förkylningsastma så jag vet av egen erfarenhet hur jobbigt det är med hostandet och andningen. Skönt att allt gick bra. Det gör så ont i hjärtat när barnen inte mår bra. Man önskar att man kunde ta allt det sjuka själv.

    Din stressreducering tycker jag låter alldeles utmärkt. Det där behöver vi alla emellanåt. :)

    Sköt om dig och så hoppas jag att ni kryar på er.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera