söndag 22 juli 2012

Den bästa dagen..


Idag lärde sig Ludde cykla.

Idag lärde sig Ludde CYKLA. Alldeles själv. Utan att jag håller i. Vi skulle till mormor och morfar och han plockade fram sig tidiga födelsedagspresent, sin cykel. Jag höll som vanligt i sadeln, medan han trampade på. Sen släppte jag lite och plötsligt cyklade han helt själv. 

Som en fjäril som flyger ur sin puppa. 

Fantastiskt! 

Stolt mamma. Stolt Ludde. 

Han har faktiskt knappt använt cykeln, utan har haft Olivers springcykel, vilket uppenbarligen gett resultat. 
Han bara kunde. 
Helhäftigt.

Min coola kille.

På eftermiddagen kom goda vänner upp från Småland. De ska vara hos oss några dagar. De har två grabbar, ett par år äldre än Ludde. Gissa om Ludde blev glad. Äntligen riktiga lekkompisar, istället för lillbrorsan och lillbrorsans kompis. 
Riktiga, stora, schyssta killar. 
Så att han fick känna sig stor och en i gänget. 
Det är underbart att se sin som växa flera centimeter. 

Eller som han sa nu ikväll;

De här var den BÄSTA dagen.

Älskade Ludde, jag är så glad för din skull!

Hoppas NI har den BÄSTA dagen där ute.

Ta hand om er!

2 kommentarer: