fredag 17 augusti 2012

En fredag

Fredag. Frid-dag. Fri-dag.

En bra dag..

Två mäklare har varit här och tittat på radhuset och gett sina tankar kring försäljningstaktik och prisbilder. Båda bra och vettiga på sitt sätt. Vi har i alla fall kommit överens om att inte renovera eller fixa något innan en försäljning, om det nu blir aktuellt, vilket känns jätteskönt! Så kan jag släppa det i alla fall..

Det har varit en bra dag.

Dagen började så roligt då
Jag och K överhörde en konversation mellan Ludde 5, och Oliver, 3:
L: -Oliver, kan du läsa den här boken för mig medan jag baj..r?
O: -Okej, (börjar titta i en annan bok)
L:- Neeej INTE den! Den svarta!!
(Oliver fortsätter titta i samma dinosauriebok.)
L: -Nej, den svarta! Nu blir jag riktigt förbannad på dig!! (skriker)
O: -Jag går ifrån! Oliver lämnar toan och sen lägger han till muttrandes -Dumskalle!

Det gör sig inte så bra i text, men när
man ligger där i sängen och hör deras prat, lite lillgammalt men med barns röster är det svårt att hålla sig för skratt! Så gulligt!

Efter mäklarbesöken åkte jag K och Ludde och handlade lite medan Oliver lekte med en kompis och alla fick ut det mesta av dagen. På kvällen blev det hemmagjord pizza med bästa grannarna och nu lite skönt soffhäng med lite Gott och Blandat,iPaden i knäet och lite tända ljus, innan det är dags för sängen.
Jobbdag imorgon. 12-timmars... Puh..

Hoppas ni har haft en härlig fredag!

Många kramar..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar