måndag 20 augusti 2012

Har det varit helg?

Vad är det för dag? Nån som vet?

Dagarna flyter ihop nu, det går fort. Helgen bestod av jobb (11 timmars) på lördagen och i söndags hade jag förmånen att få besöka Formex. Inredningshimlen. Verkligen.
Jag var som ett barn innan julafton, glad, förväntansfull och otålig. Det var fantastiskt att få gå där och titta på alla vackra saker och tanken om varför jag inte har en inredningsaffär slog mig gång på gång. Det är ju verkligen det roligaste jag vet.
Mitt jobb är ju verkligen så långt från inredning som något kan bli och det är just kanske därför jag älskar den vackra, ytliga, skönheten i tingen som kontrast.
Hur som helst är det nog en faslig tur att man inte kan köpa en endaste sak där.
Jag. Hade. Ruinerat. Mig.

Idag har vi haft inte mindre än tre olika mäklare här hemma. Helt olika typer allihopa. Olika framtoning, olika försäljningsstrategier.
Men nu tror vi att vi hittat den vi söker och vi har fått med oss bra idéer från alla. OM det nu blir någon försäljning förstås..

Ha en riktigt fin start på veckan nu och ta hand om er. Själv ska jag försöka komma ihåg att andas (note to self) och se till att inte överbelasta hjärnan med allt fix och trix som borde göras innan en fotografering av 'eländet' Hmmm 'vårt älskade radhus' menar jag. Positive thinking (note to self igen..)

Kram

1 kommentar:

  1. Nu är jag tillbaks! Har haft en nödvändig bloggsemester och inte kommenterat, knappt ens läst bloggar. Massor av tid med familj och vänner, så bloggvännerna har fått stå lite åt sidan ett tag.
    Härliga inlägg jag har uppdaterat mig på här idag:) Skönt att kissen mår bättre! Och ni ska kanske byta boende, spännande! Vad mycket som händer ... förstår att det tar på krafterna och känner igen det där med magkatarren:( inget roligt, men man ska lyssna på kroppen. Helst borde man ju göra något åt det tidigare, men varje gång är det samma sak.
    Formex, skulle också vilja varit där men känner att det får vänta lite till. Men drömmen finns där, skulle vilja driva något själv, åtminstone i liten skala och något mer eget än den försäljning jag gör idag åt ZbH. Även om detta också är kul. Jag hade också förköpt mig om jag varit där:)

    Ha det fint vännen! Ha en mysig helg!
    Kram Suz

    SvaraRadera