lördag 4 augusti 2012

Väntan.

Idag har varit en dag av väntan. Min älskade kisse fick åka in akut till veterinären igår, jättesjuk med oklara symptom, men verkade ha fruktansvärt ont i ryggen. Han blev inlagd med dropp och morfin. Stackarn. Hela dagen väntade jag på att de skulle ringa. Tillslut gjorde de det och jag får nog hämta honom imorgon.. Skönt. Det är tomt utan honom, trots att han är ute nästan jämt..

Ikväll har vi grillat med bästa grannarna.
Mysigt som vanligt. Med dem är man alltid avslappnad. Kidsen leker, kollar på film, busar och bråkar precis som vanligt. Killarna lyssnar på musik och snackar och dricker en sommar-drink. Allt är precis som det ska vara en sensommarkväll i förorten..

Hoppas ni har en mysig kväll!

2 kommentarer:

  1. Fint att det inte var någon fara med misen! Blev alltid galet orolig när vi hade husdjur och de inte mådde bra.

    Du verkar ha haft en finfin sommar och semester, har försökt uppdatera mig efter allt ståhej här hemma när jag inte haft så mycket tid över.

    Ha en fortsatt fin helg!
    Kramar Suz

    SvaraRadera
  2. Stackars lille kisen men vad skönt att han fick hjälp och det allra bästa av allt - att ni får hem honom idag. Har ju själv två katter och de är familjemedlemmar lika älskade som någon annan och när de inte mår bra då blir man orolig.

    Skönt att ha de där vännerna som man känner att man kan vara sig själv med. Avslappnat och behagligt. Det är värt så mycket. :)

    Ha en riktigt fin söndag kära Helena!

    Kram Lotta

    SvaraRadera