söndag 10 februari 2013

Magsjuka :O(

Jaha, då var det tydligen vår "tur" att få en släng av den förbaskade magsjukan. Oliver blev sjuk i natt och det är verkligen inte kul att vara själv när man skall ta hand om kräks i sängen och ett barn som har kräks över halva sig och skakar i frossa. (Ja, inte för att det är kul när man är två  om det heller..)
Stackars Oliver! Hoppas han piggnar på sig snabbt och att vi andra klarar oss.. Jag är, som mina nära och kära vet, supernojig över kräksjuka. Jag hatar det verkligen och halv natten sprang jag runt och torkade med klorin, tvättade och nojjade. Blä! Helst har jag lust att klorinera både mig och Oliver men nöjde mig med att duscha båda ;O)

Nu går tvättmaskinen för fullt och Oliver sitter och spelar iPad, märkligt opåverkad. Han bad om macka-glass för en stund sen, men det får nog vänta.. Jag går runt i mjukisbyxor, ful-frilla och glasögon och tror att det får vara så idag. Maken väntar jag inte hem förrän i natt och det är kass att inte ha sitt moraliska stöd hemma..

Hoppas ni har en fin söndag! Här är det vackert ute och solen tränger igenom molnen och snön är alldeles kritvit. Snart är det vår!

Ta hand om er!

Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar