fredag 15 februari 2013

Nu säger jag STOPP!

Usch! Nu har jag fått nog av alla sjukor som går i den här familjen! Sen nyår har vi haft halsfluss, feber, maginfluensa, förkylningar och nu har maken åkt på någon influensavariant och ligger däckad. Supertråkigt att behöva ringa till min kompis som skulle åka ner från Stockholm idag och säga att maken kom hem från jobbet imorse, grå-grön i ansiktet och mådde pyton..
Vi kan det här nu. Nu vill vi vara friska!! Förutom att det är jättetråkigt när någon är sjuk och mår dåligt så är det dessutom dyrt. Vab-dagar och karensdagar äter upp lönen innan den ens landat på kontot..

Nåväl. Bästa A har åkt ner i alla fall och bor på hotell i natt och imorgon blir det lekland med barnen.

Idag har jag varit i Tingsryd för första gången i mitt liv. På Börjes i Tingsryd. Tyvärr hann jag inte gå runt i butiken då jag var där i jobb, så vi fikade bara. Herregud vad billigt! Fräsch, enkel räkmacka, chokladboll och kaffe: 31 kr. Ja, ni läste rätt! Trettioen kronor. Småländskt pris. Man kan ju inte bli annat än glad!

Nu har jag bjudit killarna på korv/köttbulle och gurkspett med pommes och majskolv enligt deras önskemål och nu blir det lite chips och sånt.

Hoppas allt är väl med er! Ha en riktigt fin fredagskväll!

Kramar




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar