onsdag 13 februari 2013

Redan onsdag?

Vad fort tiden går. Tyckte precis det var helg. Ingen helg som gick till historien dock, med tanke på sonens magsjuka (fortfarande lite lätt ångest om att Luddisen ska ha blivit smittad på sluttampen och kommer kaskad-kräkas inatt när K jobbar.. Terapi, kanske?) Men, men, snart är det en ny helg och då får vi fin-besök från Stockholm när en kompis och hennes härliga dotter kommer hit.

Tänkte på vad vi ska hitta på när de dyker upp och kom på att det inte finns så mycket.. Det var lättare när vännerna utifrån kom till Stockholm. Då kunde man alltid hitta på något, det fanns något för alla smaker, men vad gör man här mitt i vintern? Det är ju iochförsig precis det jag gillar här. Att det är lugnt, skönt, inte mycket folk och skog, skog och...skog..

Måste bara berätta om ett ställe jag var och åt på häromkvällen i metropolen Alvesta. Inte mycket för syns skull. Ett tok-kitchigt hål i väggen, men med den underbaraste Italienska mat man kan tänka sig. En pasta/pizzeria med en tvätt-äkta Italienare från Venedig. En gubbe i stråhatt, italienskt kroppsspråk och genuin kärlek till mat. Och han importerar Italienska delikatesser! Detta innebär ju att jag kan köpa riktiga godsaker där om andan faller på; Talleggio, peccorino, bresaola, pasta, tomater.. Mmm.. Otippat. Jag åt fylld pasta med underbar tomatsås och mängder med riven parmesan och jag fick min första RIKTIGA kaffe sen vi flyttade ner; en klockren Macchiato, len som sammet..

Den här skurken nedan är billig idag igen. Han har ätit upp mina iPhone-lurar. Vad är det med den där katten egentligen?? Gömmer man inte Luddis hörisar så hittar han dem och bär runt och gnager på dom. Han går liksom och letar efter dom på knatten, knäppisen..

Hoppas allt är bra med er och ta hand om er ordentligt!

Kramar




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar