fredag 1 februari 2013

Hemma igen..

Hallå!

Det har varit en superbra men intensiv vecka full med ny kunskap, tankar och intryck. Mycket intressant och givande. Om sex veckor är jag tillbaka i Oskarshamn igen för del två av utbildningen. Jag vet inte, men jag tycker att Oskarshamn kändes lite sorgligt. Lite sådär slitet och trasigt, som att stan väntar på sommarens förlåtande solstrålar som döljer dess spruckna fasader och avskavda färg.

Så underbart att komma hem till familjen och kramar och pussar. Nu sitter vi i soffan och äter popcorn och tittar på Gladiatorerna. Oliver hjälper mig att trycka på mellanslag när jag skriver. Och han lär sig nya användbara fraser som "jävla dåligt" som han snappar upp från programmet.. :0D

Hur härligt det än är att få bo på hotell och sova i en mjuk säng, hotellakan och frukostbuffe finns det inget, inget som slår att komma hem till familjen. Vi har ätit god mat och läst Håkan Bråkan så Ludde skrattade så han kikade. Och snosat hår. Mmmm.

När jag kom hem väntade paket som jag beställt, bland annat underbar badmjölk och en fin underklänning som jag ska ha under en bloppad Odd Molly-klänning som jag hoppas dyker upp snart..


Hoppas ni har en fin fredagskväll!

Många kramar




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar