söndag 2 december 2012

Advent

Idag tar vi det lugnt. Vi vilar oss i form. Killarna dras med rester av förkylningar och jag med min envisa nacke som inte vill ge med sig.

Vi har precis mumsat pannkakor med sylt och grädde. Det är ju så himla gott, speciellt med kaffe. Jag tröttnar aldrig på det. Bästa syrran har kommit på besök vilket verkligen uppskattas av grabbarna!

Här har vi kallt och massor av snö. Tyvärr är vi inte riktigt i form för att gå ut och åka snowracer och pulka. K var ute en sväng igår när jag var iväg, men killarna var lite för trötta och det krävs ju en hel del energi att åka pulka och pulsa i snö. Nä, vi äter några pepparkakor till och kollar Legokatalogen istället.

Ha en skön söndagskväll!

Kram





2 kommentarer:

  1. Hejhej!
    Vilka vackra bilder du bjuder på..:))

    Hjortarna har jag köpt på Tullhuset Living i Västerås..såå underbart fiina!

    Må så gott
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  2. Hej Helena!

    Vad tråkigt med envisa förkylningar och strulande nacke. Pannkakor med sylt och grädde låter som ett utmärkt sätt att kurera. Här har vi också ätit pannkakor ikväll. Gott! :)

    T anu hand om er ordentligt och krya på e så att ni orkar vara ute och busa i snön sedan.♥

    Kram Lotta

    Ps. Tokgillar dina fina vinterbilder. :)

    SvaraRadera