fredag 7 december 2012

En udda fredag..

..blev det idag. Otippad.

Efter att ha varit på julfest igår (totalt omotiverad att gå dit och gick igenom alla tänkbara ursäkter i huvudet för att slippa, trots att jag egentligen saknar mina kollegor från mitt ordinarie jobb.. Snurrigt..) vaknade jag lite trött. Stannade inte länge alls på festen, men det tar tid att åka hem och klockan ringde kvart i sex.. Hursomhelst skyndade jag på killarna för att komma tidigt till dagis eftersom jag började jobba kl nio på andra sidan stan, och det tar sin tid att åka dit vill jag lova.
När vi kommit en bit på väg var det plötsligt helt nedsläckt överallt. Strömavbrott. På dagis satt de kring ett bord med några tända ljus. Så jag fick ringa till jobbet och ta ledigt.. Sen ringde syrran och hade fått ett tråkigt besked så hon kom över till oss och vi åkte till ett köpcentrum och shoppade lusse-kläder och fikade. Ludde ville vara tomte och Oliver pepparkaka. Så söta! Och kläderna skulle såklart testas direkt. :0)

Nu kraschade vi i soffan efter Tacosmiddag (men varför? Varför köpte jag inte hem en massa godis?? Orutinerat.)

Ibland blir det bra när det inte blir som det ska.

Ha en mysig fredagskväll!!

Kram








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar