lördag 22 december 2012

Dan före dan..

Sitter i soffan med katten liggandes tätt, tätt intill. Han är äntligen tillbaka. Fem dagar var han borta. Mitt i smällkalla vintern. Djupsnö och kyla. Jag trodde verkligen han dött, så jag blev så otroligt glad när grannen ringde och sa att han sett honom!
Ett kärt återseende blev det. Mycket kel och gos och täta besök vid matskålen. Nu ligger han som sagt här, bredvid mig och jag stryker honom över ryggen. Han kurrar till och sträcker på sig och somnar om. Mysigt.

Dan för dan och vi är i fas. Alla paket inköpta och någon julmat blir det inte direkt. Vi ska ju till mamma och pappa på julafton. K jobbar dag och ansluter senare. Men alla verkat inte vara i fas. Hörde av grannen att han hade bevittnat fullständig kaos vid ett köpcentrum. Sönderstressade människor som slogs om en parkeringsplats. Slogs. Det är ju inte klokt. Vad gör julen med folk?

Idag har vi varit hos goda vänner. Härliga och jordnära och som hade den goda smaken att bjuda på grillat. Mmmmm vad gott det var! Och en massa fika och hemgjort godis. Sånt blir jag lycklig av!

I gästrummet står flyttkartongerna packade. Nu är det inte länge kvar. Sex dagar. Sen går lasset. Det är inte klokt! Men vad jag är lyckligt lottad som har så många fina människor omkring mig. Så många fina ord på vägen. Tack!!

Hoppas ni har det bra och njuter av dagarna innan dopparedagen.

Många kramar



2 kommentarer:

  1. Åh Helena, vad glad jag blir av att höra att er katt är hemma igen. Som kattägare vet jag hur man våndas då de inte dyker upp på ett par dagar. Man oroar sig och är rädd att något hänt dem. Så det är skönt att veta att han är hemma igen och myser tillsammans med er.

    Ja, den där julstressen plockar nog tyvärr fram det värsta inom vissa människor. Så sorgligt.

    Här har vi njutit av lugnet här hemma i två dagar nu. Jullov och lugna dagar hemma med julförberedelser. Idag har jag stekt 5 kilo köttbullar så jag måste erkänna att jag inte precis längtar efter köttbullar. ;)

    Det väntas snöstorm här imorgon och med tanke på at vi ska vara hemma hela dagen känns det ok. Bara inte strömmen går.

    Spännande att det snart är dags för ert stora äventyr. Det kommer att gå bra Helena. Ni är tillsammans och det är det viktigaste. Tänker på er.

    Njut nu av sköna juldagar och ha en riktigt varm och god jul vännen.♥

    Stor julkram
    Lotta

    SvaraRadera
  2. Jag instämmer med Lotta, blir så glad att höra att er katt är hemma igen! Så mysigt att få stryka honom över ryggen igen ... åh vad jag förstår hur oroliga ni varit!

    Kaos i julstressen, vi skulle fixa det sista igår och var på ett fullsatt Emporia i Malmö. Jag var lite motsträvig, men gav med mig ... inga slagsmål och ganska mycket glada leenden men också en del stressade miner.

    Vi måste tyvärr ge oss ut i dagens utlovade snökaos, firar jul med svärföräldrarna idag och måste ta oss över Romeleåsen där det redan igår var snödrev på toppen. Men jag tror att det får bli maken som rattar bilen idag.

    Ha en fin julhelg!
    Julkramar
    Suz

    SvaraRadera