onsdag 12 december 2012

Midvinter, mörker och ljus

God morgon på er!

Idag har vi ledigt eftersom Oliver ska till doktorn för kontroll av sin förkylningsastma. Jag ligger och drar mig extra länge, för det känns inte som någon ide att gå upp innan solen. Det är otroligt mörkt nu på mornar och kvällar. Igår när jag kom hem vid fyra var det kolsvart och snön yrde i luften. På något konstigt sätt är det rätt mysigt ändå.
Det ska vara såhär. Bara att acceptera . Men det är något speciellt med decemberljuset. När solen är framme är det otroligt fint tillsammans med den vita snön. Gult, mjukt ljus.

Inte länge kvar till jul nu. Bara ett par veckor. Får nog köpa gran redan i helgen så den får stå lite, den ska ju bort direkt efter julen då flyttlasset går. Hur nu en lastbil ska komma in i vårt redan trånga och nu snöfyllda område??!! Får ta tag i det idag..

Har hunnit med att bli ett år äldre också. Jag har blivit så firad av alla fina runt omkring mig. Så många fina presenter (älskar presenter :0)) Tack allihop! Ni är bäst!
Underbaraste maken hade köpt en så himla fin ring från honom och pojkarna som det stod "älskad" på. Hur gulligt är inte det?

Nu blir det lite kaffe här och göra sig i ordning för dagens äventyr.

Ha en underbar dag!!

Kram





1 kommentar: