tisdag 4 december 2012

Vackra vintertisdag.

Idag visar sig verkligen vintern från sin bästa sida här i storstan. Det är fortfarande vitt och fint vart man än åker. Det ser ut som ett sagolandskap med kritvita träd och blå-disig himmel.
Det är så vackert att jag smäller av litegrann. Jag vill bara ut och fota. Nu längtar jag verkligen efter en fungerande kamera. Nu fotar jag bäst jag kan med mobilen.

Idag var det tungt att lämna på dagis. Oliver var så ledsen, så ledsen. Vi har varit hemma så länge nu att det blev jobbigt för honom att bli lämnad. Som tur är har han världens underbaraste pedagoger som tar hand om honom så otroligt väl, så det känns ok att lämna honom ändå. Många kramar och pussar blev det. Och tårar.. Luddis gick det desto lättare med. Han hade fått med sig en låda kaplastavar och var helnöjd med det.
Utrensningen av saker har börjat så smått nu. En tur till tippen och myrornas container blev det igår och fler vändor lär det bli. Min syster fick bli lycklig ägare av diverse bra-och-ha saker också :0))

Nån som behöver något? :0)

Kram





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar