torsdag 27 december 2012

Lite trött..

Hej ni fina tappra som tittar in trots att inläggen kommer sällan..

Vi är mitt uppe i flyttkaos. Vi har haft en riktigt bra jul med glada, förväntansfulla barn och massor av paket och lagom mycket god mat och godis. Vi har försökt att ha julkänsla trots flyttkartonger och halv-kaos. Vi har in i det längsta behållit saker som är mysiga framme som ljuslyktor och sånt. Och killarnas rum packades idag.

Imorgon bär det av. Det är verkligen... ja, konstigt, roligt, sorgligt och overkligt. Och spännande såklart.

Det har varit tufft för killarna de här dagarna med mycket förväntan och längtan efter tomten, farmor och farfar, paket, flytt med mera, med mera. Men de är verkligen så duktiga och tappra och jag är så otroligt stolt över dem.
Nu ska jag lämna stresshuset, stress-stan och mitt stressiga inre och det ska inte packas ner och tas med. Nä, det får bli kvar här i Stockholm och jag ska verkligen försöka göra mitt allra bästa att ta det lugnare och försöka hitta inte ro och släppa den ständiga bråttomkänslan som jagar mig. Det är dags att göra något åt den nu innan jag vaknar upp en dag och killarna har blivit stora och jag undrar vart livet tog vägen.

Nä, nu blir det lite sova. För imorgon är det som sagt dags och det kommer att bli en låååång dag. Ses på andra sidan..

Många kramar!

3 kommentarer:

  1. Önskar att ni har en riktigt bra flytt! Mitt i all kaos verkar ni ha haft en fin jul och att få umgås med nära och kära är det viktigaste!

    Du kan vara riktigt stolt över dina barn och det måste ju vara ett gigantiskt äventyr för dem också!

    Hoppas ni får sköna dagar, även om det är mycket pyssel med en flytt!

    God fortsättning och många kramar!
    Suz

    SvaraRadera
  2. Vad spännande att er resa har påbörjats nu Helena. Jag hoppas att flytten har gått bra och att ni finner er tillrätta bland alla flyttkartonger i ert nya hem.

    Det kommer att gå bra vännen och jag tycker du är så stark och modig som lyssnar till hjärtat, följer det och förändrar något som inte känns rätt. För du har så rätt, livet med barnen går fort och livet består av flest vardagar och då är det viktigt att man trivs med sin vardag. Att den är betydelsefull. Att man mår bra.

    Jag önskar er all lycka i ert nya hem och i er nya tillvaro. Att ni finner er plats. Ert hemma. Ta hand om varandra och ha ett fantastiskt 2013. Ett oskrivet blad och ett magiskt äventyr som ligger framför er.

    Stor varm kram till dig♥

    SvaraRadera
  3. Hoppas så att allt gick bra med flytten! Ser fram emot att få se mera av allt det nya! Stor kram

    SvaraRadera