torsdag 12 april 2012

Men HALLÅ våren, var tog du vägen??

Något trött på det här vädret nu. Kallt, fuktigt och rått är mitt värsta-väder. Jag blir liksom aldrig varm. Går runt och fryser och huttrar med en stor thékopp mellan händerna. Ingen inspiration eller arbetsglädje verkar vilja infinna sig i sånt här uschligt väder. 


Så, kom igen nu våren! 
KOM HIT NUUUU. Du är så efterlängtad!!

VAB idag. Vaknade inatt av att Oliver låg och fullkomligt skakade i feberfrossa, stackarn.. Nu sover han middag och det är så tyst, så tyst. Det enda ljudet kommer från en fågel som försöker kamma hem pluspoäng hos någon kvinnlig motsvarighet genom att tokpipa så högt han kan. Låter lite överdrivet om ni frågar mig. Undrar om det funkar?

Det är faktiskt rätt skönt att vara hemma en sån här dag när regnet öser ner. Jag har ingen större lust att gå ut. Sätter nog på lite härlig musik på Spotify och tar en kopp kaffe till..

Jag lägger upp lite Nice-bilder. Det gör mig alltid på bra humör. Funderar på att sätta upp några i köket och sedan i gästrummet när det blir klart. 















Här brukar jag sitta i mina tankar. Promenad Anglais, Nice, Frankrike.

Läste något klokt igår:

It´s up to you to find beauty in the ugliest days. 

Så det tänkte jag ägna mig åt resten av dagen.

Ha världens bästa dag ni fina!

2 kommentarer:

  1. Aaaaah! Ljuvligt! Tack för den lilla tankeresan! :)

    SvaraRadera
  2. Jättefina bilder, nu längtar jag till Frankrike igen! Och det kan vara ett bra sätt att hitta något vackert - att drömma sig bort en stund.
    Ha en fin helg! Hoppas lilleman kryar på sig snabbt.
    Kram Suz

    SvaraRadera