tisdag 17 april 2012

När man börjar förstå..

Ibland kan det nog vara bra att bli sjuk, så att livet stannar upp och man får tid att tänka. Den senaste tiden har varit.. hur ska jag säga?, oharmonisk. Jag har varit helt upp och ner i humöret, stressnivåerna har varit skyhöga och systemet helt överbelastat.. Tålamodet och orken obefintlig. Jag behövde en time-out. Inte KUNNA göra annat än att sova (och springa på toa då..). Och vila. 

Det är så mycket hela tiden. Saker som skall fixas, jobb, måsten, en intensiv tid i killarnas liv med utvecklingsfaser och hög energinivå. Hus som behöver renoveras, däck som behöver köpas och bytas, helger som man lovat bort sig på, eller jobbar. Alltid är det något och däremellan ett hushåll som måste tas hand om. Och har vi inget inplanerat så skaffar vi oss något.. Sen vill jag ju hinna med att uppdatera mig på alla bloggar, inredningsbutiker, tv-program som missats, böcker som ska läsas. Mycket av det jag gör är väldigt trevliga saker, så det är inga klagomål på det sättet, för jag har faktiskt valt själv, men jag inser att jag GÖR saker hela tiden, hjärnan går på högvarv och kroppen likaså. 

Men vad väljer man bort? Jag vill ju inte välja bort sakerna jag tycker om och de saker jag inte gillar väljer ju oftast inte bort sig själv, som tvätt, städning, handling, matlagning, plock å sånt. Hur GÖR man? Ärligt talat så har jag ingen aning om hur man hoppar av ett ekorrhjul?!

..hjälp..

1 kommentar:

  1. Ja... Det är ju just så där! Jag kan ju meddela att man till exempel kan packa ihop allt och byta land - men det kanske inte passar så bra i ditt fall... Försök unna dig små andningspauser varje dag i alla fall! Sköt om dig och de dina!

    SvaraRadera