lördag 21 april 2012

Och äntligen kom solen till byn..

Äntligen, äntligen har vi tendens till sol här idag! Den tittar sig fram genom glipor i molnen och sprider sitt vackra ljus över tomten.. 






Blir lätt avundsjuk över Emmas planterande. Här är det alldeles för kallt än så länge. 
Ännu ett argument för att flytta till sydligare breddgrader. 
Jag önskar mig hennes förutsättningar att kunna köra "all in" efter eget tycke och smak, när andan faller på. Att kunna ha en vision och sen kunna gå hela vägen tills visionen är färdigställd och resultatet är färdigt i all sin prakt. Tyvärr tycker jag ofta att de ekonomiska förutsättningarna sätter käppar i hjulen för många av de projekt och visioner jag har (utan att vi för den delen har det dåligt på något sätt). Det är trist,  för när man köper lite då och då så tar det för lång tid innan projektet är färdigställt och då har jag redan tröttnat. Jag är mer lagd åt det hållet att allt ska gå snabbt och vara färdigt helst igår. Helt klart dagens I-landsproblem, för vi har det verkligen bra och jag är SÅ tacksam för allt vi har såklart!!! 

Det är inte saker man minns i slutänden utan händelser, men det jag menar är att kunna iscensätta visioner och få utlopp för kreativiteten och se få se resultatet. 
Det absolut bästa jobbet måste ju inredningsstylisterna ha. Att ha en vision, samla ihop saker, fota och njuta av resultatet och sen sätta igång med nästa projekt. 
Tyvärr har jag nog inte drivet när det kommer till kritan.. 


Lördagsförmiddag och feber..

Olivers feber är återigen på väg upp och vi får se var den landar på sen. Om det här fortsätter blir det nog ett besök på sjukan inom kort.
Innan febern satte fart bakade jag och Oliver dinosauriekakor och det doftar ljuvligt av varma kolakakor i huset. 

Ta hand om er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar