onsdag 31 oktober 2012

All hallows even

Som jag misstänkte var det igår kväll områdets barn och unga trick-or-treatade. Tur att jag hann förbi affären och fick tag på både pumpa och godis. Tyvärr blev det inga foton för väldans vad mörkt det var. Vi fick väl besök av 10-15 häxor, spöken och skelett. Luddis ville så klart göra som de andra barnen och mindes att vi hade en spökmask som jag gömt undan (för Oliver var så rädd för den förut), en sån där 'jag vet vad du gjorde'..-variant. Och så på med en svart slängkappa så var han nöjd. Oliver nöjde sig med jacka, skor och gose-katten :0) Efter en stund hade de samlat ihop en ansenlig mängd godis. Det är väl en av de få fördelarna att bo i radhus. Alla har barn, så sträckan och tiden man behöver avverka vid såna här tillfällen är minimal.
Killarna var hursomhelst supernöjda när de satt i soffan sen och moffade godis på en onsdag och kollade Pettsson och Findus på film. Jag drack te och åt chokladbollar med pärlsocker som jag och Ludde gjort och kollade på halv åtta och Berg flyttar in. Gillar verkligen henne, hon får alla att slappna av och öppna sig. Det blir alltid så fina samtal på något sätt. Ärliga liksom.

Ha en fin dag!!

(bild wikipedia)

3 kommentarer:

  1. Jag hade visning igår kväll och missade helt Berg flyttar in, gillar också henne:)
    Och där jag var kom också barn och ville få godis eller busa ... värdinnan gav dem godis trots att alla vi andra röstade ner henne - tre ganska stora killar som inte ens hade gjort den minsta lilla ansträngning att klä ut sig!

    Ha en mysig helg!
    Kram Suz

    SvaraRadera
  2. Mmm, hemmagjorda chokladbollar... det är inte mycket som slår sådant inte. :)

    Vilken mysig kväll ni fick och oj, vad mycket läskigt besök ni fick. Här på landet hittar inte de där läskiga varelserna(men å andra sidan har vi ju riktiga fladdermöss i trädgården istället) och det är kanske tur. Jag skulle ju bli livrädd om någon bankade på dörren sent på kvällen här i mörkret. ;)

    Njut av din helg vännen och ta hand om varandra.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera