fredag 12 oktober 2012

Hemmafredag

Idag har jag och killarna hemmafredag för dagis är stängt.
Det passar bra, för klockan åtta kom energideklarationsgubben och mätte, frågade och hummade. Jag blev inte riktigt klok på det där. Han frågade om vi hade lågenergilampor och hur stor vår el- och vattenförbrukning var, mätte fönster- och golvyta. Sen funderade han högt vad han skulle skriva för förslag till mindre elförbrukning och om jag kom på något som han kunde skriva, för det verkade viktigt att ha något att anmärka på. Förbättringsåtgärder. Tretusenfemhundrakronor var det tydligen värt för att ta reda på saker jag kunnat svara på i telefon eller fyllt i själv... Jag tänker på vad mycket roligare jag kunde ha gjort för dessa pengar; ny höstgarderob kanske.

Nåväl, ingen idé att bry sig om saker man inte kan påverka, så nu ska jag fundera ut vad vi ska hitta på idag istället.

Ha en fasligt härlig fredag!!

Kram kram

1 kommentar:

  1. Hoppas du fick en härlig fredag igår! Själv putsade jag uterumsfönster så jag fick både svindel och ont i armarna:)
    Men solen sken och trädgården bjöd på underbara färger.
    Idag regnar det, fast det verkar som om det finns någon liten chans till sol nu:)
    Ha en härlig helg!
    Kram Suz

    SvaraRadera