torsdag 4 oktober 2012

Några steg på väg.

God morgon!

Regntunga skyar idag, men ganska varmt och behagligt ändå på något sätt. Luddis avlämnad hos mormor för deras kurs inne i stan och Oliver vinkades av på dagis med ovanligt många pussar och kramar. Idag var han väldigt gosig och mammig. Mysigt!
Det kan ju ha med flytten att göra, att de behöver lite extra trygghet och närhet nu, eller så var det bara en sån dag.
Inte mig emot, finns det något härligare än barngos?

Vi pratar om flytten med killarna och försöker förbereda dem så gott vi kan. Ska nog ta och åka ner också, så de får se vart de ska bo och gå på dagis.

Nu har vi tagit några ytterliga steg nu, huset är besiktigat och klart (det blev bättre än vi vågade hoppas på!) och nu ligger det ute på Hemnet! Gaaahhh. Läskigt och pirrigt!

Nu ska jag ta och duscha av mig löprundan och ta mig iväg till jobbet.

Ha en härlig dag!!

2 kommentarer:

  1. Hej Helena!

    Tänk, jag blir alltid lika lugn i själen när jag kikar in hos dig. Tycker så mycket om din ton och känsla med både text och bild. Tycker så mycket om din blogg helt enkelt.♥

    Barngos är verkligen det härligaste som finns och vet du vad, även när de blir tonåringar så finns det tid för kramar och gos. Och det värmer mammahjärtat. Att mysa och ligga nära och parat aom allt mellan himel och jord. Att få förtroendet att dela deras värld. Guldstunder.

    Spännande med er flytt. Jag tycker att det låter som en strålande idé att ta med killarna dit ni ska flytta så att de får förbereda sig mentalt på flytten. Få en positiv bild i huvudet och hjärtat.

    Tack fina, fina du för all omtanke och värme du sprider omkring dig. Både via mail och med fina kommentarer. Är så glad att vi fann varandra den där gången för du är en bloggsyster som jag uppskattar så oerhört mycket. Och dina värmande ord de där dagarna då jag hade det lite tufft med oro, rädsla och sjuhusbesök betyde otroligt mycket. Gav styrka. Tack för att du är du Helena.♥

    Jag är inte så aktiv i kommentarfälten dessa dagar. Med en bok att skriva, familj, företag och hem har datortiden fått stå lite åt sidan. Men jag finns här hela tiden. Kikar in och läser och håller mig uppdaterad kring vad som händer i ditt liv. Fattas bara annat. Behöver ju min Helena-dos. :)

    Ta nu hand om dig och de dina och ha en riktigt fin helg.

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Låter verkligen spännande! Stor kram

    SvaraRadera