onsdag 31 oktober 2012

Brrr

Burr!! Har haft utedag på jobbet idag. Jag fryser verkligen in i benmärgen. Nu är jag i alla fall på hemväg med mössan långt nerdragen över öronen. Ska bli så skönt att komma hem och in i värmen och dricka en stor kopp te.

Men hur är det nu? Är det Halloween idag? Kommer det en massa barn och vill ha godis? Eller är det till helgen? Och jag som inte lyckats få tag på en pumpa än..
Det får nog bli en tur till affären och köpa en stor påse lösgodis ut ifall att. Det brukar ju sällan bli köpt i onödan liksom :0)
Men först en lååång busstur hemåt och sen hämta killarna hos världens bästa morfar.
Jag älskar att läsa på bussen och har precis läst färdigt trilogin [game] [buzz] och [bubble] av Anders de la Motte som jag verkligen gillade. Nu måste jag snabbt hitta någon ny pendlingsbok..

Ha en fin kväll!!

Kram

2 kommentarer:

  1. Härliga höstbilder Helena! :) Och visst känns det att temperaturen har sjunkit och den kalla delen av hösten har tagit över. Mössa och vantar finns med överallt nu. Till och med här nere i Skåne. ;)

    Halloween firas alltid den 31 oktober i USA. Här i Sverige känns det som om firandet är lite mer flytande under en hel veckas tid. Men det viktigaste är kanske inte dagen utan att fira och ha kul. :)

    Jag har inte hunnit läsa någon av hans böcker ännu. Måste ta mig i kragen. Han är ju dessutom skåning och allt. ;)

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Nämen! Jag håller på med Buzz nu! :) De slukar en verkligen! Kram på dig!

    SvaraRadera