lördag 21 januari 2012

..en ny kärlek..

..idag hamnade jag och grabbarna i Täby centrum.

Herregud. Vad. De. Bygger. Där.

En krater lika stor som Aitikgruvan har de grävt mitt i centrumet. Stället ser ut som Ground zero.

Jag bli alltid lika imponerad av stora byggen. All planering, all logistik. Jag är inget vidare på sånt, så jag blir djupt imponerad av vägomläggningar, tunnelbyggen och stadsdelsanläggningar.

Hursomhelst vi var där och fikade och kollade in leksaker och Ludde åt sin första semla. Kärlek uppstod. Tror aldrig tidigare jag under hans fyra-och-ett-halvtåriga liv sett honom moffla i sig något. Aldrig någonsin tidigare.










Sen var de laddade med energi nog att göra Täby C utan att gnälla en enda gång. Enda gnället uppstod när Oliver kom på att han ville ha haft en blå traktor istället för en röd..

Efter detta åkte Ludde till en kompis och lekte och jag och Oliver åkte till goda vänner och fikade (igen)..

Nu är vi just hemkomna efter hemgjord-pizza-kväll hos grannarna. Mycket trevligt!!

Vi har verkligen världens bästa grannar!

Ha en fin lördagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar