söndag 29 januari 2012

..Semelsöndag..


..söndagsaktiviteter..

..ägnar vi oss åt idag. Söndagsstädning, kaffe med semla och nu; allmänt slöande.

De är svårt att slå känslan att ett nystädat hus, en kaffekopp i handen och absolut inga måsten.  Luddis somnade på soffan och Oliver är på okända äventyr med mormor. Det är så tyst i huset att man kan höra en knappnål falla. 

Luddis hade lite feber och var allmänt sänkt imorse, så vi får se om det blir en hemma-dag för honom imorgon. Hans hosta vill inte riktigt ge med sig..






...visst är vintern vacker..

men nu längtar jag till våren!! 
Sitter och läser härliga inredningsmagasin som redan nu börjar locka med våriga kollektioner, härliga vårlökar och fina, ljusa färger. 

Jag längtar tills man hör takdropp och när fåglarna börjar kvittra och torra fläckar syns på asfalten för att solen faktiskt värmer..

Jag längtar till plusgrader, utefika på altanen, knoppsprickning och besök på plantskolan. 

Jag längtar till värme, ljus och spontana middagar. 


Ha nu en härlig söndagskväll och ta hand om er!





1 kommentar:

  1. Vilka fantastiska bilder Helena! Otroligt vackra! :)

    Stackars liten, hoppas att han mår bättre i morgon.

    Jag känner igen mig i din vårlängtan. För hur vackert det än är med den vita snön så längtar jag efter våren nu. Få ge mig ut och påta i jorden, ta en paus och sola mig i vårsolen och höra fåglarna kvittra. Snart så.

    Ha en fin kommande vecka Helena!

    Kram Lotta

    SvaraRadera