måndag 9 januari 2012

..long time no see..

..oj oj...

..det känns som att det var hundra år sedan jag var här inne och skrev, men livet går ju i 290 ibland..

Jag har roat mig med att rensa ut bland killarnas leksaker och flyttat in allt till det som ska bli Olivers rum. Ludde har ju önskemål om eget nu, med egna backar och hyllor för sina saker, som han så klokt uttryckte det. Det blev lite trångt i Olivers rum, men det är ju förhoppningsvis under en väldigt begränsad period..

Igår hjälpte de mig återigen att måla:





Det är svårt att återge färg-nyanser i 100 watt-lamp-sken men den "gula" färgen är den fulase jag någonsin sett, tror jag.. Den  fullkomligt äter upp allt ljus i rummet. En riktigt negativ färg (jag är som en strål-tant när det kommer till färgnyanser - det måste vara helt rätt annars blir det dålig energi.. ;0) )
Det var som en brunare nyans av maskerings-tejp-gul, om ni förstår. HEMSK!!
Och en turkos fondvägg till det.. Ja, de som bodde här innan hade en färgsmak som slår det mesta ;)



Ludde är i alla fall jätteglad och väldigt förväntansfull. Jag tror att jag ska måla svarta Batman-silhuetter eller i alla fall en, efter hans önskemål. Jag återkommer med bilder när det är klart..

Helgen ägnades åt jobb och Tacokväll med grannarna. Det är så mycket trevligare när man är fler! 

Kollade in nya Gladiatorerna och jag kände att -eh, kanske dags att börja träna lite snart..

Nu sitter jag med en dagis-trött-gosig Oliver i knäet. Mysigt.

Ta hand om er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar