tisdag 20 mars 2012

Blivit bortskämd och dålig kombo..

Åh! Vilka bra dagar jag har haft. Jag har varit på konferens på Öster Malma i det vackra Sörmländska landskapet och jag säger bara åhh.. Den maten! Den miljön!

Öster Malma är ett litet slott från 1660-talet som liggger vid en sjö omgärdad av fantastisk Sörmländsk natur. Stället ägs och drivs av Svenska Jägareförbundet (jag gillar inte jakt så värst egentligen men vilt är gott..) och man har verkligen satsat på service och god mat och det är vad jag har fått mycket av i två dagar. Gårdagens middag intogs i slottssalen till vackert dukat bord och en sprakande brasa. Eldkorgar stod utanför och välkomnade oss. Vad gott det luktar med en sprakande eld!

Till middag bjöds det bästa från skog och sjö och det var nästan så jag skämdes så gott, vackert och härligt det var. Sju personer mitt på golvet, ensamma i en slottssal, med en egen kock och egen servitris. Vi kände oss som stjärnorna på slottet.

Det är inte svårt att konferera i en sån miljö.

Nu är jag i alla fall hemma och det får bli en tidig kväll. Man blir fruktansvärt trött av att ha ont och kombon brutet revben-rethosta suger.. Det suger ordentligt!










Nu ska jag gosa småkillar. Lukta i deras hår och sitta med en liten på varsin sida och kolla Bompa. Och dricka en kopp thé. Och njuta av att vara hemma igen, för det är trots ovanstående det bästa!

Ha en mysig tidsagskväll!!


1 kommentar:

  1. Åh hjälp så fint! Det måste ha varit alldeles magiskt att ha varit där! Men hur har du lyckats få ett brutet revben??? AJ! Hoppas du snart känner dig frisk!

    SvaraRadera