fredag 23 mars 2012

Vad händer här då?

Ja, inte mycket faktiskt. Eller inget spännande i alla fall. Livet går sin gilla gång. 

Idag har jag varit och handlat födelsedagspresenter till Oliver och mycket tankar går till vad som skall bakas, hur jag ska hinna städa och vilka dekorationer som behöver inhandlas. Jag spårar lätt ut i vilda fantasier om hur jag ska fixa en massa roliga detaljer och dekorationer till killarnas kalas, typ go bananas på Panduro och pyssla, fixa och greja, men tiden finns nästan aldrig till det lilla extra, tyvärr. Men det hade varit kul med ett handgjort flaggspel i fina färger..

Ludde oroar sig mycket över Olivers födelsedag och paket och när han själv fyller år och hans eget kalas och vad han önskar sig. Han har inte riktigt kommit över det där med att bara Oliver kommer att få paket..

Efter bollskolan, i kväll, har jag och killarna ätit tacos och popcorn. Nu sover de små och jag kopplar av med en kopp thé och en stunds ensamtid i soffan. Kollar på The Voice och får nästan lite ståpäls emellanåt, så bra de är, surfar lite smycken, inredning och kläder och önskar jag var mer haj på datorer så jag kunde göra kollage över allt snyggt. Jag sätter upp det på "vill lära mig listan"..  

Killarna är inne i en extremt intensiv period nu och det är inte en lugn stund under dagarna känns det som. Eftersom vi varit hemma två dagar blir det extra påtagligt. Ni ska bara höra ljudnivån här hemma. Typ Jetplan. Och vilket röj. Det är galet. Vi skulle behöva en vadderad lada med klätterställningar och leksaker som är fastskruvade i golvet. Hoppas det lugnar ner sig snart. 

Jag piggar upp mig med att kolla lite gamla Frankrikebilder. Vi behöver lite Nice, eller hur? Jag läääängtar...









Hoppas ni har en härlig fredag!!

5 kommentarer:

  1. Efter en otroligt intensiv fredag med 16 personer på mat, så tar jag en riktigt lat lördag! Vi äter rester och längtar efter det utlovade vårvädret som lyser med sin frånvaro idag.
    Och nu längtar jag också efter Frankrike ... sköna varma dagar!
    Ha en supermysig helg!
    Kram Suz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj! 16 personer. Det var inte dåligt.. Skönt att resten av helgen går i lugnets tecken. Hoppas solen skiner på dig idag!

      Kram Helena

      Radera
  2. Jag ÄLSKAR Nice! Och mer än Nice älskar jag lilla byn Villefranche 7 km därifrån! Varit där? Jag har bott där en vecka i två repriser och MÅSTE tillbaka snart! Har grym abstinens!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, det stället måste jag besöka.. Ligger det mot Monte Carlo eller åt andra hållet? Viss är det underbart därnere. Jag kan längta så att det gör ont!

      Stor kram!

      Radera
  3. Monte carlo! En underbar, liten färggrann fiskeby!

    SvaraRadera