fredag 9 mars 2012

Vår tids biktstolar..

Jag slås av vilket behov vi alla har att uttrycka oss. Cyberrymden översvämmas av bloggar (inkl min egen) och forum, vår tids biktstolar. Helt nya sätt att kommunicera har uppstått som ger oss helt nya möjligheter, att synas, att göra våra röster hörda och hitta nya bekantskaper.

Själv tycker jag, som är något socialt inkompetent, att det är toppen att kunna semi-hålla-kontakten med folk och bekanta som annars gått förlorade genom att klicka i gilla-knappen på deras Facebook- inlägg. Att kunna gratta någon på födelsedagen utan att egentligen ha en aning om att personen fyllde år, att via FB veta att kusinen i norr läser psykologi eller att en avlägsen vän fått barn, flyttat eller bytt jobb. Allt utan att behöva byta ett ord med personen...

Jag är inte rätt person att döma, men någonstans kan jag sakna ett handskrivet brev, ett födelsedagskort, ett samtal. Men om alternativet är att det inte blir av alls?

Hoppas ni alla har en fin fredagskväll med nära och kära till hands. Själv är jag på väg hem efter en stunds övertid med väskan fylld med tulpaner, entrecote och ost.. Lite försenat fredagsmys med maken och förhoppningsvis vakna barn.

Kram på er!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar