fredag 16 mars 2012

Vakna upp till en SÅN dag..

Idag vaknade jag upp till buller och bång. Ludde hade en sån dag, full av anti-energi. Ni vet den där dåligt, oharmoniska, rastlösa, stök-energin. Jag vet i alla fall, och jag förmodar han ärvt den av mig. :0/ Den är ingen lek.. Så efter att ha sparkat ner en massa leksaker, bland annat ett parkeringsgarage som låg i soffan, haft race och sprungit in i väggarna så tavlorna flög, väckt nattarbetande pappa på pin kiv och brottat ner en vilt skrikande lillebror fick det lilla monstret spendera resten av morgonen utomhus tills det var dags att gå till dagis. (Oliver hakade glatt på och de hade en riktigt rolig utestund med bandy och grussopning, puh!)

Att ha en tre- och en fyraåring av dessa modeller är inte alltid det lättaste. Speciellt när de vägrar lyssna och är fulla av bus och bråk.. Man blir lätt maktlös.

Nu är två busungar levererade till dagis och jag är på väg till kiropraktorn för att knäcka upp en kota eller fem.. Skönt ska det bli i alla fall..
Det var så konstigt när jag tog min jacka. Den luktade precis som min farmor?! Hennes parfym, hennes lukt. Men hon har varit död i åtminstone tio år.. Konstigt.

1 kommentar:

  1. Åh, jag hoppas det lugnar ner sig för dig idag och i helgen! Som tonårsmamma har man situationer av ett helt annat slag och jag har nästan glömt bort de där busdagarna när ett litet barn inte lyssnar. Nu har jag ett stort barn som inte lyssnar ;)
    Önskar dig en skön helg!
    Kram Suz

    SvaraRadera