torsdag 29 mars 2012

Easterbunny for president.

Jag har en "thing for easter".. Jag älskar helt enkelt påsk. 


Påsken är så opretentiös. Inte som jul som kan vara så hypad. Påsken är godis, god mat, vår och mysiga pastelliga färger.. Tycker om att ha lite påskris ute, köpa lite lökväxter som piggar upp och gärna ha lite tulpaner och påskägg framme. Jag ska börja påskpynta lite redan till helgen tror jag..


Den här fina bilden har jag lånat från http://blomsterfina.se/



Idag
har jag varit på 3-års kontroll med Oliver. Han babblade på som vanligt och svarade artigt på Kajsas alla frågor och löste alla uppgifter galant. Så, vi kunde gå därifrån med en OK-stämpel i pannan och fortsätta som vanligt.. Resten av dagen har jag ägnat åt en riktig långpromenad i skogen och druckit ansenliga mängder kaffe samt att försöka få shoppingnerven att lugna sig en aning. 


Det är ju verkligen en inspirerande tid att shoppa i med allt nytt som kommit in i butikerna, både kläder och inredning. Idag fick jag nästan dra mig själv med våld från en butik då jag fastnat för en trådkorg som jag tyckte passade utmärkt att fylla med vackra påskägg, bara som dekoration. Jag har ett fint i turkost och guld som skulle passa så fint med Åhléns variant med gammaldags motiv i gult och guld. Jag har verkligen en förmåga att se saker i huvudet och sen vilja göra verklighet av dem. Problemet är bara att det är otroligt många idéer som trängs där inne och vill bli verklighet.. 


Lite shopping har det i alla fall blivit:



Några fina skålar från Tofsar och ting

och några fina kuddar från Bloominghome:


Hoppas ni har en fin kväll!





2 kommentarer:

  1. Nja, påsken betyder inte mycket för mig ... men vårens ankomst är härlig och färgerna! Underbart med vårsol och då kan det till och med hända att jag sticker en och annan fjäder i lite björkris:)
    Ha en härlig helg!
    Kram Suz

    SvaraRadera
  2. Jag håller med! Påsken lyckas alltid bli en andningspaus för mig. Jag håller den för mig själv och ser till att njuta så mycket som möjligt av våren. Jätte skönt!

    SvaraRadera