söndag 25 mars 2012

Våffelsöndag..

Wiiii! Maken är hemma denna blåsiga söndag och jag sitter på toalocket(!?) medans barnen badar och surfar lite och funderar på hur jag ska få dagen att räcka till. Olivers kalas blev inställt eftersom K hade feber igår, men schemat är ändå fullspäckat.
Det viktigaste är ändå att fixa våfflor. Funderar på om jag ska göra specialvåfflor á la LCHF till mig eller falla till föga och äta vanliga..  

Sen ska vi åka och kolla en crosstrainer eftersom jag insett att det där med att komma iväg och träna inte verkar bli verklighet (frågan är bara om hemträningen kommer att bli av eller om man slänger två-och-ett-halvt-tusen i sjön, eller om det är värt de antal arbetsdagar det tog och tjäna ihop till eländet..)

Utöver detta ska jag leja bort ett barn till mormor och morfar, städa, och bärga hem en Kelim som jag eventuellt ska ha under matbordet samt en dator och en DVD. -Du får LÅNA det, sa mamma. -Du FÅR ingenting, eftersom du bara gör dig av med sakerna efter ett tag, säger hon. Ja, ja, ja säger jag. 


Jag har en idé om vår matplats; tänk, vardagsrum, Fransk bistro, bibliotek och -ryskt slott (!??). Det senaste var det argument de sålde in den guld-bruniga tapet som pryder vår mathörna i prospektet på huset. Sen NÄR, undrar jag, har någon Rysk inredning varit ett försäljningsargument!? Varken förr eller senare. Men ORKA tapetsera om..

Den Ryska tapeten..



Hoppas ni får en fin söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar