torsdag 1 mars 2012

Inte helt 100

Vår i almanackan!!

Nä, inte helt hundra idag. Känner mig frussen och trött, som att jag släpar en sandsäck kring varje ben. Och sen den där retliga hostan. Den som sätter igång som värst när man sitter på bussen, den som kliar så förbaskat i halsen. Den som gör att alla runt omkring tittar argt, flyttar sig lite och verkar tro att man lider av resistent TBC. Den hostan.

Hoppas, hoppas den går över snart. Jag har kört i gång med någon sorts LCHF-diet också och sånt kan verkligen få kroppen i obalans några dagar. Just nu undrar den nog var fasiken alla carbs tog vägen. Den snabba energin; kanelbullarna från Valhallabageriet och mackorna. Det gör jag oxå...

Det brukar kännas mycket bättre efter några dagar, när kroppen kommit i balans igen. Humöret brukar bli bättre när jag inte får socker-kickar och dalar. Sen är ju en klar fördel att magen inte putar ut i fyra hörn. När jag spräckte mina andra par jeans kände jag att gränsen var nådd. Bäst att göra något direkt istället för att köpa större jeans och tänka att jag fixar det sen. Nu är det nya svarta..

Gull-Oliver vakande med mig i morse vid fem och ville kolla bompa. Han satt snällt och kollade på bubblorna i en halvtimma innan det började.. Innan jag gick sa han "måste ha pram också" (pram=kram) Gullisen!! Kärleken svämmar över..

Nehej, nu är det läggdags för mig!

Ta hand om er!!  

1 kommentar:

  1. Åååååh Nu är det nya svarta! Älskar det!!! Det var precis det jag behövde! Jag snor det ordet till mitt eget motto tack så mycket! Jag har mottot Just do it för 2012, men jag tänker lägga med dina ord dit också! Krya på dig!!!

    SvaraRadera