måndag 5 mars 2012

Upp och iväg..

Tidigt, tidigt ringer klockan på morgonen.. In på toan och göra sig klar. Från sovrummet hörs en ynklig men allt starkare röst; mamma vart ÄR du, mamma? Oliver har vaknat tio i fem..

Oliver a k a kattungen Felicia, som är hans alter ego :0)

Skynda, skynda hinna göra välling oxå. En yrvaken stackars make som jobbat natt undrar vad som står på. Oliver kastar sig runt mitt ben -neeej, jag vill ha mamma!! Rädd att farsan ska kidnappa tillbax honom till sovrummet för en stunds vila till.. Nä, då är det tydligen bättre att dricka välling i soffan och kolla bubblorna innan bomba börjar.. Morgontidiga barn. Vem brås de på? Inte oss föräldrar i alla fall...


Tass, tass Ludde uppe. Vill också ha välling och hörisarna och en tröja. Syskonmys i soffan, gemensamt skratt över en Bamsetidning.. Jag hör dem där uppe när jag sitter och äter min yoghurt och dricker mitt the i köket.. Mysigt. Härligt när de är sams. Jag ler inombords.

Det här blir en bra dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar