torsdag 3 november 2011

...allt lungt...



..nu händer det inte mycket, kan jag säga. Jag kämpar på med utbildningen, mastodontdagaar och bilköer (2 timmar idag hem..sjukt..)

Jag har i alla fall kommit på vad jag ska använda tiden i bilen till: avslappning. Jag har insett (det här är STORT för mig, stressmaja nr 1) att jag inte kan göra något åt situationen annat än att bara ta det lugnt, slappna av och vila. Ingen idé att hetsa upp sig har jag märkt, det hjälper tyvärr inte. Inga bilar flyttar sig ur vägen bara för att jag är arg och håller på att få en falling down (vilket inte har varit allt för långt borta vid vissa tillfällen tidigare..) Tålamod är jag inte utrustad med, inte någon stans.. 

Som tur är har jag hunnit hem till barnen innan de somnat, vilket känns viktigt. Det är så mysigt att ha en liten kille på varje sida som man får viska kärleksord till och känna deras närhet och kärlek. Den stunden är nog den mysigaste och viktigaste på hela dagen.   

På kvällarna är det så skönt att dimpa ner i soffan med datorn i knät och maken bredvid mig. Bara det, att få ha sin make hemma hör inte till vanligheterna, men nu får han jobba dag eftersom han både får hämta och lämna. Hi hi..


Nähä.

Nu är det dags för dagens hemläxa. Bara sätta mig och läsa.. :S

Imorgon är det nya tag och dessutom fredag! Tjohoo.. Då blir det ostbricka och kanske ett glas rött. Maken jobbar tyvärr, men vad sjutton; mer ost till mig!! ;)


SOV GOTT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar