onsdag 23 november 2011

..en vanlig dag..

..kan jag nog sammanfatta dagen med.. 
Jobbade tidigt, men blev lite sen hem, så mamma och pappa fick hämta gullisarna. Det är verkligen skönt att ha föräldrarna nära så att man kan få hjälp när det kniper.. Å sen är det så lätt att träffas oxå. 
K´s föräldrar bor ca 45 mil härifrån så man kan inte bara "svänga över" på en fika.. Men å andra sidan; när vi väl är där stannar vi lite längre och blir lite mer bortskämda ;)


Moves like Jagger..

Killarna hade en liten dansstund här ikväll där det "skakades rumpa" med Sean Banan och dansades vilt till "Moves like Jagger" och "Jag kommer" -Härligt!! Det finns nog inget härligare än att se sina ungar gå loss på något och tycka det är jättekul!

Till skillnad från energiknippena är jag trött så in i Norden. Oliver har förkylningsastma och har legat och snörvlat, snarkat och hostat i natt vilket gör att jag, som är lätt neurotisk när det kommer till sånt, inte kan sova något vidare.. Jag ligger och lyssnar på hans andning för att höra om han behöver medicin.. Jättejobbigt att kolla på klockan vid halv ett när jag vet att den ringer 4.50..

Men, men.. Små barn, små bekymmer har jag fått höra, och om jag tolkar grannarnas inlägg på facebook rätt, är det allt annat än lätt att vara tonårsförälder. 
Jag som tycker att det kan vara nog så svårt nu.. 

Jag har ofta dåligt samvete för de små och en ständig diskussion inne i mitt huvud om vad som är rätt och fel och hur jag ska tackla saker som dyker upp. 

Ta till exempel häromdagen när vi skulle till dagis och Ludde inte vill och säger sig ha ont i benet, magen, kommer halka på löv, ja jag vet inte allt han drog till med. 
Hur tolkar man sånt? En dålig dag? Problem på dagis? Trots?
 Såna situationer tycker jag är allra svårast. Jag vill ju absolut inte missa att han försöker säga att det är något fel, samtidigt som att det ibland känns som att det bara gnälls för att det är en sån dag. Jag försöker fråga om det är något speciellt, om något hänt eller vad det egentligen är han grubblar över, men det är inte alltid man får något svar. På dagis säger de att han är hur glad som helst och att han leker jättebra med sina kompisar, så det verkar inte vara något problem där.. 

Hursomhelst, det är svårt att vara förälder ibland, men det är samtidigt det bästa som finns!!

Måste tipsa om en jättebra kvällsbok:


Vi läser denna nästan varje kväll och killarna älskar den! 
Om gullisarna inte riktigt tycker sig vara redo för sängen brukar jag fråga om vi ska gå och läsa "Tänk om..." så springer de till sängen!
Boken är så fint skriven på rim och man får följa med hur det är att vara hare, vägglus, tax och dinosaurie, bland annat. 

Nu blir det en stunds inredningsnjutning med denna:


Såg detta reportage när jag bläddrade och blev så sugen på jul och pynt. Nu pirrar det i magen och jag känner en längtan inför att få det riktigt mysigt inför jul!!





Bilder: Sköna hem


Lovely.. 

Ha en riktigt mysig kväll!!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar