tisdag 15 november 2011

..mission compleated..

Nu är jag äntligen klar med min utbildning!

Skönt att komma hem utan att behöva tänka på att plugga något, eller att ha dåligt samvete för att jag inte gjort det.. 

Det är det jag tycker är synd med att studera är att känslan "jag måste" eller "jag borde" blir central. Annars finns det en hel del jag skulle kunna tänka mig att läsa t ex idéhistoria, rättspsykologi eller varför inte konst. 
Jag tycker bara att det är så tråkigt att ha en massa måsten och deadlines när jag kommer hem. Kanske kan det bero på att livet är fulltecknat som det är och att det redan saknas "vit tid" i almanackan för återhämtning och rekreation.


Jag läser gärna när jag sitter på bussen eller på kvällarna och det är inte mycket som slår en god bok. 
Ibland när jag blir intresserad av ett specifikt ämne köper jag faktaböcker och läser lite, men att läsa en hel kurs om något lockar inte i nuläget med tanke på det jag skrev innan. Jag gillar verkligen att få boktips från folk och läser gärna recentioner på böcker för att hitta nya författare. 
Jag hamnar oftast i kriminaldramagenren och läser allt ifrån Svenskt till Engelskt och Amerikanskt. Många är rätt produktiva inom denna genre, så nya titlar är inte 
svårt att hitta, men jag tycker att det är lätt att tröttna, så nya författare med annat sätt att skriva är alltid välkommet!

Mitt senaste tillskott i bokhyllan är:


Nehej, nu är det dax för senaste säsongen på Californication som anlände med posten idag..

MYSIG TISDAGSKVÄLL PÅ ER!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar