söndag 13 november 2011

..sköna söndag..

..fars dag var det visst idag.. Hmm, vad fel det kan bli. Jag har gått och tänkt på det hela veckan, och sen.. poff, så var det borta. Min mamma påminde mig idag när jag ringde för att fråga en sak och hon undrade om jag inte hade tänkt att gratta pappa.. Pinsamt dåligt!


Oliver 2,5 skämde mig rejält idag..

Jag får helt enkelt skylla på att jag höll på att få en infarkt idag när jag och Oliver var ute och krattade löv och jag hör honom säga, -usch inte gott. 
Min första tanke är; men här finns väl inget ätbart? 
När jag vänder mig om ser jag TILL MIN STORA FASA att ungen (ja, grrr..) är blå runt munnen och håller på att spotta ut FÅGELBAJS! Fattar ni? Han har hittat en hög med halvsmälta bär på vår mur och säkert trott det var blåbär och...

Fyyyyyyy vad äckligt!! Jag fullkomligt kastar mig över ungen (ja.... grrrr) och sliter av honom kläderna (naturligtvis två jackor, utebyxor, stövlar å hela kitet) och bär honom in i badrummet där munnen tvättas och bannorna yr i rummet. (Vettig reaktion??) Samtidigt som tankarna på fågelinfluensa och salmonella far i huvudet. Sen ringer jag sjukvårdsupplysningen och frågar. Som tur var är det en förstående vettig människa som sitter där och inte nån dryg jäkel som det är ibland.. Så, nu är det bara att vänta och se.. 

Åh vad arg jag blir på sånt där. Det går så fort. Han har ju varit precis berdvid mig hela tiden och sen händer det i alla fall. Man kan ju inte ha stenkoll 100% av tiden, då skulle ju alla bli galna, men jag önskar verkligen att jag haft det idag.. :(
Kan man mäta ångest så ligger den i det röda fältet fortfarande..

USCH, nu ska jag försöka släppa det där en stund. Just nu kan jag inte göra ett skit (och det är oxå jobbigt) för att förändra eller förbättra situationen. 

Sen dess har dagen löpt på till det bättre. Ludde har till sin (och Olivers) stora glädje haft en kompis över och jag har bättrat på pluspoängen med att ialla fall bjuda maken på kladdkaka..

Måste bara avsluta med lite feelgood.. I Love Horses (and interior design)!


Bilder ifrån Himla.se

HOPPAS NI HAFT EN FIN FARSDAG OCH EN HÄRLIG SÖNDAG!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar