söndag 27 november 2011

..första advent..



Min fantastiska vita Amaryllis. Så fin! Idag har jag shoppat vita hyacinter och planterat med mossa. Jag älskar vita blommor!


Första advent..

..smög sig på mig idag..
 Först går tiden så långsamt och stilla och jag tänker att jag har all tid i världen att fixa och dona. Så plötsligt är det dagen D och jag har inte förberett någonting och allt ska fixas samtidigt...

Men, men, jag får leva med att planering inte är min starka sida.. Jag lever minutoperativt. Alltid lika spännande.. Tillslut lyckades jag i alla fall få fram adventsljusstaken och fönsterbelysningen samt inhandla de obligatoriska hyacinterna och lite ljus.  

Så vi fick oss lite adventsfika, jag och grabbarna. Den stora kunde tyvärr inte vara med, för han hade åkt till jobbet. 

Men vi hade riktigt mysigt med alla tända ljus, kaffe, lussebullar och saft. 

Killarna hade, dagen till ära, satt på sig tomtekläder. De var hur söta som helst!!!! 
Antar att det kommer att svårt att få på dem något annat fram till jul. 



Nu sover de små så sött och jag sitter och njuter av Susan Boyles Hallelujah och en kopp thé. Underbart..

Stormen har vi inte märkt så mycket av. Vi är ganska förskonade här av någon anledning.. Det är jag väldigt tacksam för. Jag hade tyckt att det var väldigt jobbigt att vara utan ström i flera dagar och träd som rasar utanför husknuten..

Vi har våra två virvelvindar här inne istället ;O) Och de kan verkligen gå lös, jag lovar. De liksom triggar varandra och inte en sak går säker. Det kan vara nog så jobbigt. Men det ligger väl i sakens natur att vara sprängfylld av energi när man är fyra och två och ett halvt. Tror att det är förgäves att hoppas att de kommer in i en pärlplatte-period snart, speciellt om de brås på sin mor.. =)

Han nu en riktigt underbart härlig adventskväll!!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar