lördag 19 november 2011

...egentid..

Sitter här vi datorn och njuter över en kopp kaffe.. Jag har nämligen egentid! Killarna har åkt till Småland för att hälsa på farmor och farfar och jag njuter av ensamheten. 

Det kanske låter konstigt, men jag gillar att vara själv, göra Helena-saker som att gå ut i skogen och fota,  bläddra i inredningstidningar, läsa å sånt som jag inte hinner annars. 


Självklart saknar jag killarna och det är väldigt tyst och mörkt på kvällarna. Men jag tror att det är nyttigt att sakna ibland. När vi har allt runtomkring oss blir allt så självklart. När man är ifrån sina nära och kära blir det en bra påminnelse om hur mycket de faktiskt betyder och hur viktiga de är. 
Har precis suttit här och lagt över bilder från kameran och hade en hel del på mina underbara gullungar och suttit och åååhhhat och pratat högt för mig själv här en stund.. 





Vad härligt det är att sitta här framför datorn och skriva lite. Har inte haft tid att göra det på ett par dagar och jag saknar det. Bloggandet är som att skriva lite dagbok och få ner ditt och datt som jag tänker på för dagen. Ett dokument över livet på något sätt. 


SKOGSTUR

Idag har jag varit på långpromenad. Det var magiskt vackert ute. Så härligt, soligt och varmt. Det är verkligen svårt att tro att det är i mitten av November, detta under av mörker, grådis och regn, i normala fall. Nu känns det som att man fått en hel bonusmånad att boosta solsken och energi inför vintern. 










PARTAJ

Ikväll blir det tjej-coctailparty. Det ska bli så himla kul och jag det verkligen fram emot att träffa lite kompisar som jag sällan träffar. Så strax ska jag hoppa in i duschen och sen in i klänningen. Sak fixa håret och måla naglarna, något jag är fruktansvärt dålig på att göra annars. 



Så här vackert var det i Nynäshamn häromkvällen när jag var där på besök.. Magiskt!


HA EN SUPERLÖRDAG!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar