onsdag 14 december 2011

..Fotografiska..

..Idag har jag haft ett lunchbesök på Fotografiska museet. Jag gillar det stället..

Men usch, det var känslomässiga utställningar. Greenpeace hade ett gäng tv-apparater med bildspel om vår värld och miljön.
Den tog.

Den fantastiska djurporträttören Nick Brandt visade sin utställning om Afrikas djur. Så. Fantastiskt. Vackra. Bilder. Jag vill ha allihop!!

Lunchen var lite för ambitiös för min smak. Torskrygg med tillbehör.. Jag skulle ha tagit en grillad macka. Jag är en sån tjej. Inte för mycket lull-lull.. Bra råvaror, enkelt koncept.

Min lill-kille har det fortsatt tufft.. Inatt låg han och grät och rullade runt och var mammig. Stackarn, det skär i mammahjärtat att se honom må så dåligt. Man vill så gärna göra något, lindra, hjälpa och ställa tillrätta. Maktlöshet är ett hemskt tillstånd.
Och det är "bara" vattkoppor...
Många vattkoppor, men i alla fall.
Hoppas Ludde slipper..

Nog om onda mammahjärtan och tappra sjuka barn..

Idag inhandlades årets julgran. En liten knubbig kungsgran ligger intryckt i bakluckan på bilen. Ska bli kul att ställa in den ikväll. Den var så söt. Och den ska prydas med de vackraste vita julpyntet.. Och så måste jag få upp julgardinerna. De hade jag alldeles glömt av.

Skickar med lite pics från Fotografiska.
Det är lite suddigt och vint, men de är tagna med telefonen. Sen blir det lite random med ordningen, Oliver hamnade mitt i..













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar