fredag 23 december 2011

...nu kan tomten komma..

..för alla förberedelser är klara så långt det går, det är städat och fint och lugnet har lagt sig över radhuset.

Regnet droppar mot fönstren och nu har jag precis satt mig i soffan efter en intensiv dag. Alla killar snusar gott i sina sängar. Ludde med sina vattkoppor och Oliver som frossat i fredags-tacos och underhållit oss med sitt härliga prat under middagen. K som börjar tidigt imorgon och förhoppningsvis hinner hem till slutet av Kalle Anka.

Åh vad mysigt det är precis just nu. Det är så tyst, mörkt och stämningsfullt. Granen lyser så vackert, alla paketen som ligger där under och alla tända ljus..

Jag är så tacksam. För tänk om jag inte hade det såhär...

Jag tänker på de som ligger ute, i någon port, i en smutsig sovsäck, människor som går förbi och fnyser. Och alla barn som måste vara föräldrar åt sina föräldrar. Som inte får vara barn på julen, som får ta hand om berusade, utslagna vuxna som inte lyckas ta hand om sig själva.
De sänder jag nu en tanke; härifrån soffhörnet, härifrån bland de tända ljusen med julgranen som lyser så vackert med paketen där under och med barnen sovande tryggt i sina sängar..

TACK.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar